Finansai,  Skaitiniai

Ar Jūsų verslas jau suaugo franšizei?

Kiekvienas verslininkas puikiai žino, kas yra franšizė. Daugelis klaidingai galvoja, kad pirkti lietuviško verslo franšizės neverta, kadangi kompanijos pačios gali atsidaryti skirtingus filialus arba rinktis dukterinių įmonių steigimą ir nesunkiai tai valdyti. Atrodo, kad franšizė aktuali tik tuomet, kai reikalingas užsienyje funkcionuojantis verslas, tačiau tai nėra visai tiesa.

Daugelis verslininkų teigia, kad kuomet jų įmonė gali būti panaudojama franšizei – reiškia, kad kompanija sėkminga. Paprasčiausiai tai vienas iš paskutinių sėkmingos įmonės žingsnelių.

Kam reikalingos franšizės?

Kol vieni verslininkai siekia, kad pavyktų parduoti savo verslo idėją, tuo tarpu kiti teigia, kad neverta jų pardavinėti. Jeigu norite plėsti savo verslą, tuomet Jums atviri yra du keliai:

  1. Steigti franšizes.
  2. Kurti filialus, kurių pagalba bus plečiamas verslas.

Antrasis būdas daugeliui atrodo kur kas sudėtingesnis ir tai tikra tiesa. Jeigu norite, kad Lietuvoje ar kitose šalyse būtų atidaryta daugiau filialų, vadinasi, reikia ir daugiau patalpų, daugiau darbuotojų ir tuo pačiu daugiau pastangų. Juolab, dažniausiai plėtimasis atrodo patrauklus pasirinkimastik tokiu atveju, jeigu turimas verslas tikrai didelis. Tiesiog filialų atidarymas yra gana didelis žingsnis ir svarbu įvertinti ar jis nebus nuostolingas.

Kitas būdas – franšizė. Tai labai pigus būdas daugiau užsidirbti. Paprasčiausiai galima sakyti, kad franšizės pardavėjas parduoda savo idėją. Tiesiog visas įmanoma išlaidas padengia franšizės gavėjas. Tuo pačiu jis dar sumoka pinigus pardavėjui už jam suteikta galimybę naudotis prekiniu vardu bei tiekėjais. Galima sakyti, kad po šio susitarimo – žmonės tampa partneriais, kurie kartu stengiasi pasiekti maksimaliai geresnių rezultatų siekiant plėtoti verslą. Tuo pačiu dažniausiai franšizės pirkėjas reguliariai kiekvieną mėnesį moką tam tikrą pinigų sumą arba procentą nuo uždirbtų pajamų verslininkui. Žinoma, dėl detalesnių sąlygų viskas susitariama individualiai. Svarbiausia pasirinktus punktus įteisinti, kad iškilus problemoms būtų žinoma, kaip jas galima išspręsti.

Franšizės pasirinkimas ir įgyvendinimas vykdomas šiais etapais:

  • Ekonominiai veiksniai. Pirmiausia įvertinamas ir pasirenkamas ekonominis pagrindimas, sukuriamas specialus modelis bei suderinamos visos finansinės smulkmenos.
  • Teisiniai veiksniai. Detaliai patariamos visos pardavimo pirkimo smulkmenos, kurios yra ypač reikšmingos derinant aspektus. Tai vienas svarbiausių etapų, kurio metu norima susitarti.
  • Rinkodaros veiksniai. Nors daugelis jaunųjų verslininkų pirkdami franšizę taip pat perka ir reklamos idėjas, tačiau visada naudinga susikurti kažką savito ir kas būtent patrauktų klientų dėmesį.
  • Vadybiniai veiksniai. Suderinamos visos smulkmenos, kurios gali padėti pasiekti geresnį rezultatą: finansai, reklama, komerciniai siūlymai, apskaita ir t.t.
  • Praktinis įgyvendinimas. Galiausiai, pradedama realiai pirkti patalpas, samdytis darbuotojus, kurie padės franšizei kur kas sėkmingiau gyvuoti.

Franšizės tiek pirkimas, tiek pardavimas yra prastas pasirinkimas tokiu atveju, jeigu verslas nestovi labai tvirtai ant kojų. Verslininkui parduoti savo verslo franšizę verta, kadangi bet kuriuo atveju jis iš to uždirbs, o jeigu verslas nebus sėkmingas, tuomet franšizės bankroto atveju finansiškai jis nebus nuskriaustas. Tiesa, jeigu esate padedantysis verslininkas ir norite įsitvirtinti būtent per konkrečios franšizės verslą – reikia apgalvoti labai daug smulkmenų. Svarbiausia įvertinti, ar tam tikras verslas bus populiarus ir reikalingas žmonėms ne metus ar du, o ilgą laiką.

Yra daug internetinių puslapių, kuriuose pažymima, kokios franšizės šiuo metu populiariausios. Tuo pačiu įvertinkite, ar pats tikrai esate pajėgus būti geru verslininku.

NaudotosKnygos.lt

One Comment

Parašykite komentarą