Užgavėnės – blynų šventė, todėl norėdami simboliškai paminėti lietuviškąsias šventės tradicijas prekybos tinklo „IKI“ kulinarai iškepė milžinišką, beveik tūkstančio blynų tortą, kuris vėliau „Maisto banko“ savanorių buvo išdalintas vaikų globos organizacijoms – Panevėžio rajono Linkaučių vaikų globos namams ir Panevėžyje esančiai organizacijai „SOS vaikai“.
Prekybos tinklo Panevėžio kulinarijos cecho (PKC) darbuotojai Užgavėnių proga iškepė 20-ies kilogramų, beveik 1000 lietinių saldų blynų tortą, perteptą karamele, varške ir šokoladu. „Idėja kilo pastebėjus, jog Užgavėnių metu blynų pardavimai pakyla dvigubai, todėl nusprendėme pirkėjų susidomėjimą blynais paversti smagiu reginiu ir tuo pačiu, bendradarbiaujant su „Maisto banko“ savanoriais, pavaišinti blynais tuos, kuriems jų labiausiai trūksta“, – kalba prekybos tinklo „IKI“ Panevėžio kulinarijos cecho vadovė Aistė Rasmussen.
Prekybos tinklo PKC lietiniai kepami viena moderniausių Baltijos šalyse blynų kepimo mašina. Per dieną ja iškepama iki 6 tūkstančių lietinių, tačiau dirbant visu pajėgumu, būtų galima jų pagaminti iki 20 tūkstančių. „Šis įrenginys labai palengvina mūsų darbą – per valandą iškepa iki tūkstančio lietinių, o tai yra dešimt kartų daugiau nei mūsų kulinarai per valandą iškeptų rankomis. Be to, lietiniai visuomet gaunasi tobulos formos ir storio“, – teigia A. Rasmussen.
Prekybos tinklo „IKI“ duomenimis, per Užgavėnes įvairių blynų nuperkama du kartus daugiau nei įprastą dieną. Be to, šiemet prekybos tinklo lentynose galima rasti ir tradicinių Užgavėnių blynų su razinomis.
„Esame pastebėję, kad mūsų pirkėjai Užgavėnėms renkasi sotesnius blynus su įvairiais įdarais. Itin populiarūs su kumpiu ir sūriu, jų pardavimai išauga pusketvirto karto. Beje, pastebėjome, jog skirtingų regionų gyventojai mėgsta skirtingus blynus – Kauno, Panevėžio ir Šiaulių pirkėjai labiausiai mėgsta blynelius su mėsa, o Vilniaus, Klaipėdos ir Marijampolės – su varškės įdaru“, – pasakoja prekybos tinklo Viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis.
Taip pat prieš Užgavėnes maždaug 15 proc. išauga įvairių uogienių ir saldainių pardavimai. Anot A. Petraičio, saldumynų pardavimų augimui įtakos turėjo ir kitos šventės – Valentino diena ir valstybinė Vasario 16-ios šventė.
