Technologijų naujienos

Tinklalapio dizainas – pusė projekto sėkmės

Šiuolaikinis verslas neatskiriamas nuo verslo reprezentavimo ar net vystymo internete, tad interneto tinklalapiai tampa kone privalomais. Tinklalapių sėkmė priklauso nuo kelių sudedamųjų dalių: tinklalapio turinio, pasirinkto kalbos ir bendravimo stiliaus bei tinklalapio dizaino. Pastarasis yra bene svarbiausias, kadangi tinklalapiui suteiktos vos kelios sekundės, kuomet užsukęs lankytojas iškart perbėgęs akimis tinklalapį nusprendžia ar verta skirti kelias minutes išsamesniam tinklalapio peržiūrėjimui ar tiesiog paspausti iksiuką viršutiniame dešiniame kampe. Tad šiandien plačiau pakalbėsime apie gražiausius, populiariausius tinklalapių dizainus, jų stilių ir spalvas – tai kas būtent ir sudaro dizainą.

Tinklalapių dizaino kūrėjams tenka laviruoti tarp spalvų derinių, kurie sukelia tam tikrus jausmus , išgyvenimus ir asociacijas. Įprastos spalvų reikšmės:

Raudona spalva- susijaudinimas, galia, aistra, greitis, pavojai.
Mėlyna spalva – pasitikėjimas, patikimumas, priklausomybė.
Geltona spalva- šiluma, saulė, džiugesys, laimė.
Oranžinė spalva- žaismingumas, šiluma, energija.
Žalia spalva – gamta, šviežumas, augimas, gausa.
Violetinė spalva – karališkas, dvasingumas, kilnumas.
Rožinė spalva – minkštas, saldus, ugdyti, saugumas
Balta spalva – tyras, skaistus, švarus, jaunatviškas, lengvas.
Juoda spalva – išrankumas, elegantiškas, gundantis, paslaptis
Auksinė spalva – prestižas, brangus.
Sidabrinė spalva – prestižas, šaltis, moksliškas.

Ar pažvelgus į populiariausius tinklalapius matome šias tendencijas? Ko gero taip. Pateiksime porą pavyzdžių:

Prabangūs sportiniai automobiliai (pvz., www.jaguar.com). Vyraujančios spalvos – juoda, sidabrinė raudona, kurios būtent išreiškia prabangą, greitį, prestižą.

Kazino (pvz., www.casino.com/lt/). Vyraujančios spalvos raudona, juoda, kurios primena, jog tai tinklalapiai suaugusiems, akcentuojama aistra ir rizika.

Spalvos ir jų kombinacijos tinklalapių dizainerių rankose tampa itin efektyviu marketingo įrankiu, kadangi tinkamai parinkus spalvas galima iššaukti norimą nuotaiką, pageidaujamą atsaką į tinklalapio elementus. O netinkamas spalvų pasirinkimas atbaido klientus per pirmąsias sekundes. Tad ką rinkodaros specialistai bei tinklalapių dizaineriai sako apie spalvų psichologiją? Pirmiausia, teigiama, jog skirtingų lyčių žmonėms imponuoja skirtingas koloritas. Pavyzdžiui, šiltomis spalvomis laikomos raudona, oranžinė, geltona ir jų atspalviai labiau atkreipia moterišką giminę, tuo tarpu šaltos spalvos – žalia, mėlyna, violetinė – labiau traukia vyriškąją giminę. Tad priklausomai, koks tai tinklalapis ir kokia jo auditorija, galima parinkti spalvas, kurios būtent traukia auditorija. Puikus pavyzdys – vienas populiariausių tinklalapių žvejams www.kibkit.lt, kuriame vyrauja šalta žydra spalva.

Taigi, apibendrinant, spalvos turi ypatingą galią ir gero tinklalapio kūrėjo rankose gali būti galingu įrankiu skirtu pritraukti ir išlaikyti į tinklalapį užsukusį lankytoją. Stebitės, kodėl vienas tinklalapis sulaukia daugiau dėmesio nei kitas? Gal priežastis – spalvos? Panagrinėkite rinkos lyderių tinklalapių spalvas, atkreipkite dėmesį į tai ką jos simbolizuoja – nustebsite, bet spalvų psichologijos pasitelkimas kuriant tinklalapį išties veikia.

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą