Technologijų naujienos

Patarimai el. parduotuvių savininkams, kurių jie nepaklauso…

El. komercijos sritis Lietuvoje pilna iššūkių ir įdomybių. Jau prirašyta šimtai straipsnių apie tai, ką reikia daryti, kad el. verslas būtų sėkmingas. Deja, keleto iš duotų patarimų el. parduotuvių savininkai dažniausiai visiškai neklauso. Norėtume dar kartą juos priminti ir padiskutuoti, kodėl šie patarimai nustumiami į paskutinį planą, nors yra pakankamai svarbūs.

Tekstus el. parduotuvei ruoškite iš anksto

O kam? Kai paleisime, tai ir pasidarysime tuos tekstus! – atšauna devyni iš dešimties el. parduotuvių savininkų. Jiems svarbiau katalogas, bet kai ateina laikas paleidinėti parduotuvę, pasirodo, kad nėra tekstų, o be jų kai kurių prekių pristatyti tinkamai, o tuo labiau parduoti, negalima. Kas vyksta toliau? Nedidelis chaosas, kai patys šeimininkai bando rašyti keletą sakinių apie prekę, arba laukia kol kažkas iš darbuotojų parašys. Profesionalai samdomi retais atvejais, o jei ir samdomi, tekstų sukūrimas užtrunka nemažai laiko. Ir taip nuolatos. Viskas paliekama paskutinei dienai, o jos nepakanka ir parduotuvė atidarome keliomis dienomis vėliau, nei planuota.

Pasirūpinkite prekių išdavimo punktu

Didžiosios el. parduotuvės, tokios, kaip Pigu.lt, Bigbox.lt, RDE.lt ir t.t. jau pasirūpino prekių išdavimo punktais gana sėkmingai. Tačiau jos yra maloni išimtis… Didmiesčiuose įsikūrusios nedidelės el. parduotuvės dažnai ignoruoja šį patarimą. Jos dažnai leidžia prekes pasiimti iš biuro ar net namų (kur įsikūręs pavienis prekiautojas). Greitu laiku, ši patirtis labai apkarsta, nes biuras tampa sandėliu, kuriame nuolatos eina nepažįstami žmonės su prašymu atiduoti prekes. Taip trukdomi visi darbuotojai. Namuose įsikūrusiai parduotuvei dar sunkiau, nes žmonės beldžiasi į buto duris, prašosi į tualetą ir kvaršina galvą kitais klausimais. O juk reikia išsinuomoti nedidelį kabinetą verslo centre ir jį atsitverti nuo darbinių patalpų.

Nusamdykite vadybininką

Mažosios el. parduotuvės į šį pasiūlymą numoja ranka. Per brangu, daug popierizmo, kažin, ar jo reikia. Jau po kelių mėnesių visos be išimties supranta, kad vadybininkas labai reikalingas. Tai žmogus, kuris stovės pašte eilėse, sukels informaciją į parduotuvę ir bandys išspręsti klientams kilusias problemas ar atsakyti į klausimus. Šeimininkams galima palikti bendravimą su tiekėjais ir el. parduotuvės reklamą. Su techniniais darbais turės susitvarkyti vadybininkas, nes savininkams tiesiog nepakaks tam laiko. Vyrauja nuomonė, kad vadybininkas neuždirbs sau algos. Kol jo neturėsite, tol ir nesužinosite, ar prekyba gali taip augti, kad samdytumėte žmones.

Nedalinkite nemokamų prekių Facebooke

„Konkursas! Paspauskite „Patinka“ ir laimėkite šį nuostabų prizą“. Deja, tokia socialinių tinklų rinkodara yra pasmerkta žlugimui. Prekę kažkas laimės, tačiau ar nuo to padaugės pirkėjų? Labai sunkiai tikėtina. Patarimai nesivelti į abejotinos baigties žaidimus ir konkursus neatgrasė daugelį parduotuvių savininkų. Rezultatas dažniausiai vienodas – išmesti pinigai, prekės, sugaišta daug darbuotojų laiko, rezultatai – nuliniai. Dirbkite tiesioginį savo darbą, o nuolaidas ir akcijas siūlykite realiems savo pirkėjams, o ne prizų medžiotojams.

Remkite vietinius renginius

Vienas iš geriausių būdų pasireklamuoti yra renginių rėmimas. Įmonės, parėmusios renginį, yra laikomos socialiai atsakingomis ir žmogiškomis. Ypač, jei tai bendruomeniniai renginiai. Tai neišnaudotos reklamos galimybės, nesvarbu, ar tai vaikų darželio renginukas, ar didelis koncertas. Po renginio žmonės kalba, kas čia viską suorganizavo, tad jūsų el. parduotuvės vardas gali būti linksniuojamas taip pat. O žodinė reklama – pati įtaigiausia.

Nesitikime, kad iš karto el. parduotuvių savininkai puls klausyti šių patarimų, kurių jie jau seniau nepaklausė. Tik dar kartą atkreipiame dėmesį, kad visos smulkmenos valdant el. parduotuvę yra labai svarbios.

 

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą